• Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

  • Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

  • Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

  • Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

  • Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

  • Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

  • Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

     Rega – viena iš svarbiausių organizmo funkcijų. Sveikos akys – didelė vertybė.

     Ar galėtume bent dieną išbūti užrištomis akimis visiškoje tamsoje? Suprantant, kaip tai yra sunku, imtume labiau rūpintis ir tinkamai prižiūrėti savo akis.
     Akys – itin jautri žmogaus organizmo dalelė. Net 90 proc. informacijos žmogus gauna per akis, tik akys leidžia džiaugtis nepakartojama spalvų ir formų įvairove. Nusilpęs regėjimas - didelė netektis labai pabloginanti gyvenimo kokybę, todėl ypač svarbu akis saugoti ir tausoti.

 

     Lietuvoje mokyklinio amžiaus vaikų rega kasmet blogėja. Pagal kasmetinius profilaktinius vaikų sveikatos patikrinimų rodiklius, Vievio gimnazijoje mokinių su regos sutrikimais kasmet daugėja (žr. 1 - 2 diagramas).

1 diagrama: 2014 m. regos sutrikimų turi 25 proc. moksleivių.

2 diagrama: 2015 m. regos sutrikimų turi 28 proc. moksleivių.


     Mergaičių tarpe regos sutrikimų skaičius kiek didesnis nei berniukų (žr. 3 – 4 diagramas). Galbūt mergaitės kruopštesnės, daugiau skaito, rašo, užsiima rankdarbiais, todėl trumparegystė joms diagnozuojama dažniau nei to paties amžiaus berniukams.

3 diagrama: regos sutrikimų pasiskirstymas mergaičių ir berniukų tarpe 2014 m.

4 diagrama: regos sutrikimų pasiskirstymas mergaičių ir berniukų tarpe 2015 m.

Patarimai aiškiam matymui lavinti:
- Regėjimo tikrinimo lentelę pasikabinkite namuose ant sienos.
- Pasirinkite regėjimo tikrinimo eilutę tokiu atstumu, kokiu mažiausias raides dar galite įžiūrėti.
- Skaitykite mažiausias raides, kurias dar matote tai dešiniąja, tai kairiąja akimi vieną akį uždengę delnu taip, kad jos nespaustumėte.
- Kiekvieną dieną šiam pratimui skirkite minutę ar kiek daugiau.
- Regėjimo pokyčius patartina žymėtis dienoraštyje.

     Nešiojant akinius regėjimas tik silpnėja, nes nedirba akies raumuo. Jis prisitaikęs prie akinių lęšių, pamažu atrofuojasi. Akiniai regėjimo negerina, tik leidžia tuokart geriau matyti. Pirkdami akinius visada geriau įsigykite pusę dioptrijos silpnesnius, nei reikia.

     Regėjimo sistema nėra tik matymas, tai - akys, regos raumenys, nervai, smegenys. Regėjimą koreguoja akies raumenys, kurių akies obuolys turi šešias poras. Tam tikros jų grupės susispausdamos ir atsipalaiduodamos leidžia matyti iš toli ir iš arti, todėl tuos raumenis reikia treniruoti. Prieš atliekant akių mankštą, šie raumenys turi apšilti, kad treniruojant nepersitemptų ir neįplyštų.

- Pradėti reikia nuo atpalaidavimo: pamirksėkite, atitraukite žvilgsnį nuo knygos, kompiuterio monitoriaus, pažvelkite tolyn, artyn. Akis mato judėdama, todėl reikia šuoliukų, atstumų kontrasto. Judrumą reikia lavinti, nes nuo įtampos akys nematys.

- Atlikite tokį pratimą: patrinkite delnus vieną į kitą, kai pajausite delnuose šilumą, padarykite delnų trikampį it namo stogelį ir vidinę jų pusę minutei priglauskite, bet nespauskite, prie akių. Taip veikia bioenergetiniai šilumos procesoriai.

     Šį pratimą, ypač jei įtemptai dirbate prie monitoriaus, reikia kartoti kas pusvalandį. Tai – pirmoji pagalba akims. Skaitant iš arti, akių raumenys įsitempia, negali atsipalaiduoti. Dėl to akies raumuo negauna deguonies ir matymas prastėja.

- Stiprinkite akių raumenis akių mankšta: žiūrėkite aukštyn, po to – žemyn, į šonus, arti, toli, žvilgsnį sukite ratu, aštuoniuke. Labai svarbu žvilgsnio šuoliukai ir taisyklė – pratimus reikia atlikti be akinių. Pradėjus mankštintis, dažniausiai jau po dviejų savaičių, akinius būtina silpninti. Pratimus reikia atlikti kasdien, užtenka kelių, ilgiausiai – penkių minučių.

     Kai grožitės ir būnate gamtoje, nenešiokite akinių, lai akys pailsi. Kartais prasto matomumo priežastys slypi mūsų pasąmonėje, labai svarbios mūsų mintys, ryšys su gamta, aplinka.

     Akims labai svarbi soliarizacija – kai saulė leidžiasi ir teka, yra prie horizonto, į ją reikia žiūrėti be saulės akinių. Pamirksėkite, atlikite pratimą su delnais – atsinaujins kai kurie pigmentai, būtini mūsų regėjimui. Nepamirškite dažnai mirksėti. Akys šviesą priimantis organas, todėl apsiniaukus saulės akinių nereikia.
Apie darnią regėjimo sistemos veiklą Vievio gimnazijoje buvo skaitoma paskaita „Aiškus matymas“. Lektorė – medikė, regos ir terapijos specialistė Jūratė Aleškevičiūtė suteikė praktinių žinių, kaip pagerinti akių priežiūros kokybę, mokė akių atpalaidavimo pratimų, kaip išsiaiškinti prasto regėjimo pirminę priežastį bei paaiškino, kaip ją pašalinti.

     Akims trūksta saulės šviesos, ji gerina regėjimą, gydo ne tik akis, bet ir visą mūsų kūną.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Violeta Kerševičienė.

Facebook

Elektrėnų savivaldybė

Savivaldybių visuomenės sveikatos biurų asociacija

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Higienos institutas

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras

Valstybinis psichikos sveikatos centras

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas

World Health Organization Country Office, Lithuania

Nacionalinis kraujo centras

Abromiškių reabilitacijos ligoninė

Vilniaus teritorinė ligonių kasa

Norway grants

Jaunimo sveikatos tinklas

2144468
Šiandien
Vakar
Šią savaitę
Praeitą savaitę
Šį mėnesį
Praeitą mėnesį
Iš viso
1640
7981
19991
2076393
146472
172389
2144468

Jūsų IP: 54.224.102.26
2017-11-23 03:55

Sveikatos patarimai

Pučiant stipriam vėjui, šalčio poveikis sustiprėja ir žmonės jaučia daug žemesnę temperatūrą, nei iš tikrųjų yra, todėl ir nušalti galima daug greičiau.

Saugokimės peršalimo ligų ir gripo

Pastoviai padidėjęs kraujospūdis žalingas Jūsų sveikatai ir turi būti gydomas! Kraujospūdis – kraujo slėgis į arterijų sieneles, atsirandantis dirbant širdžiai.

Kraujospūdžio matavimo taisyklės

Lietuvoje besitęsiantis šaltasis sezonas džiugina krintančiu sniegu ir žiemos pramogomis, tačiau jis lemia ir tam tikrus pavojus. Paslydimai, užkliuvimai ir nugriuvimai – tai dažniausi sužalojimai, kuriuos žiemos metu patiria pėstieji.

Kaip vyresnio amžiaus žmonėms išvengti traumų

Nepaisant tobulėjančių diagnostikos metodų ir gydymo metodų Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, krūties vėžys išlieka viena dažniausių moterų ligų, kurių Lietuvoje kasmet diagnozuojama virš 1300 naujų atvejų.

Ką reikia žinoti apie krūties vėžį?